Általános Szerződési Feltételek
1. Általános rendelkezések
1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit, amelyek az eladó, azaz a Migoli sro, székhelye: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, cégjegyzékszám: Hlavná 8/18, 08641 Raslavice, bejegyezve az Eperjesi Kerületi Bíróság Cégbírósága által vezetett cégnyilvántartásba, Sro szakasz, bejegyzési szám: 33878/P (a továbbiakban: „Eladó”), és a vevő között létrejött adásvételi szerződésből erednek, amelynek tárgya áruk adásvétele a Domov weboldalán (stlpy.sk), mint az Eladó e-kereskedelmi áruházán.
Az eladó elérhetőségei:
Email: info@migoli.sk
Telefon: +421 948 110 785
2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő a megrendelés eladónak történő elküldésével megerősíti, hogy elfogadja, hogy ezek az általános szerződési feltételek és azok feltételei az eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon megkötött összes adásvételi szerződésre vonatkoznak, amelyek alapján az eladó a szóban forgó weboldalon bemutatott árut a vevőnek szállítja (a továbbiakban: „adásvételi szerződés”), valamint az eladó és a vevő között fennálló minden kapcsolatra, amely különösen az adásvételi szerződés megkötésekor és az áruk reklamációjakor keletkezik.
3. Az Általános Szerződési Feltételek a vételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az eladó és a vevő írásbeli adásvételi szerződést kötnek, amelyben az Általános Szerződési Feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, a vételi szerződés rendelkezései elsőbbséget élveznek az Általános Szerződési Feltételekkel szemben.
4. Az eladó által üzemeltetett Domov (stlpy.sk) e-kereskedelmi weboldalain található árulista az általánosan forgalmazott áruk katalógusa. Az áruk elérhetőségét és szállítási idejét minden egyes termék esetében a megrendelés előtt feltüntetik.
5. A vevő fogyasztó vagy vállalkozó. A fogyasztó az a természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenysége vagy egyéb üzleti tevékenysége körében jár el. Az eladó és a fogyasztó közötti, jelen ÁSZF által kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra a Polgári Törvénykönyvről szóló 40/1964. sz. törvény, valamint a kapcsolódó jogszabályok az irányadók.
6. Vállalkozó alatt a következőket kell érteni:
· a cégnyilvántartásba bejegyzett személy,
· olyan személy, aki kereskedelmi engedély alapján folytat üzleti tevékenységet
· olyan személy, aki különleges szabályozás szerinti kereskedelmi engedélytől eltérő engedély alapján folytat üzleti tevékenységet,
· mezőgazdasági termelést végző és külön előírás szerint regisztrált személy.
7. Az eladó és a vállalkozó vevő közötti, a jelen ÁSZF vagy az eladó és a vevő közötti szerződés által kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokat az 513/1991. sz. kereskedelmi törvénykönyv vonatkozó, módosított rendelkezései, valamint a kapcsolódó rendeletek szabályozzák. Az ÁSZF és az egyedi szerződés közötti eltérés esetén a szerződés szövege az irányadó.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
1. Amennyiben a vevő fogyasztó, a vételi szerződés megkötésére irányuló javaslat az eladó által a kínált áruk weboldalon történő elhelyezését jelenti, a vételi szerződés a megrendelés fogyasztó vevő részére történő elküldésével és az eladó általi elfogadásával jön létre. Az eladó haladéktalanul visszaigazolja ezt az elfogadást a vevőnek egy tájékoztató e-mail küldésével a megadott e-mail címre, azonban ez a visszaigazolás nincs hatással a szerződés létrejöttére. A tájékoztató e-mailben a vevő talál egy linket az Általános Szerződési Feltételek aktuális verziójához és az eladó panaszkezelési eljárásához is.
2. Amennyiben a vevő vállalkozó, az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat a vevő vállalkozó által küldött árumegrendelés, és maga az adásvételi szerződés az eladónak a vevő vállalkozó részére történő kötelező érvényű hozzájárulásának kézbesítésének pillanatában jön létre.
3. Az eladó jogai és kötelezettségei
1. Az eladó köteles:
a) az árut az eladó által visszaigazolt megrendelés alapján, a megállapodott mennyiségben és a megállapodott időpontban a vevőnek leszállítani, és a megőrzésükhöz és védelmükhöz szükséges módon becsomagolni vagy szállításra előkészíteni,
b) gondoskodni arról, hogy a szállított áruk megfeleljenek a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályainak,
c) legkésőbb az áruval együtt, írásban vagy elektronikus formában átadja a vevőnek az áru átvételéhez és használatához szükséges összes dokumentumot, valamint az alkalmazandó jogszabályok által előírt egyéb dokumentumokat (szlovák nyelvű használati utasítás, jótállási jegy, szállítólevél, adóigazolás).
2. Az eladónak joga van a vevőtől a leszállított áru vételárának megfelelő és időben történő megfizetésére.
4. A vevő jogai és kötelezettségei
1. A Vevő köteles:
a) átvenni a megvásárolt vagy megrendelt árut,
b) a megállapodás szerinti vételárat a megállapodás szerinti futamidőn belül kifizetni az eladónak, beleértve az áruk szállítási költségeit is,
c) ne sértse az eladó jó hírnevét,
d) a szállítólevélen aláírásával vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolja az áru átvételét
2. A vevőnek joga van az áruk olyan mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen történő leszállításához, amelyben a szerződő felek a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megállapodtak.
5. Szállítási és fizetési feltételek
1. Az áruk értékesítése az eladó e-kereskedelmi áruházának Home (stlpy.sk) weboldalán található, az eladó által megjelenített minták, katalógusok, típuslapok és mintakönyvek szerint történik.
2. Az eladó köteles teljesíteni a vevő megrendelését és az árut a vevőnek az áru szállítója vagy gyártója általi átadásától számított 30 napon belül kiszállítani.
3. A vevő köteles az árut a vevő megrendelésének eladó általi elfogadásában meghatározott helyen átvenni. Abban az esetben, ha a vevő nem veszi át az árut (a megrendelés alapján), az eladó fenntartja a jogot, hogy érvényesítse a keletkezett kár megtérítésére vonatkozó igényét. Abban az esetben, ha a vevő az első kiszállításkor nem veszi át az árut, és az áru újbóli kiszállítását kéri, köteles megfizetni az áru első és újbóli kiszállításának költségeit.
4. Az eladó jogosult felhívni a vevőt az áru átvételére a vételi szerződésben meghatározott időszak lejárta előtt.
5. Az áruk szállítási helye az eladó által a megrendelés elfogadásában meghatározott hely, kivéve, ha a szerződő felek az adásvételi szerződésben másként állapodnak meg.
6. Amennyiben az eladó a vevő által a vételi szerződésben meghatározott helyen szállítja ki az árut a vevőnek, a vevő köteles személyesen átvenni az árut, vagy gondoskodni arról, hogy az árut az a személy vegye át, akit távolléte esetén felhatalmazik a vételi szerződésben meghatározott áru átvételére, valamint az áru átadásáról és átadásáról szóló jegyzőkönyv aláírására. A vételi szerződésben meghatározott áru átvételére felhatalmazott harmadik személy köteles bemutatni az eladónak a vételi szerződés eredeti vagy másolati példányát, az áru kifizetéséről szóló bizonylatot és egy írásos meghatalmazást. Ha a vevő vételi szerződésben meghatározott helyen való távolléte miatt az áru ismételt kiszállítása szükséges, az ezzel kapcsolatban felmerült összes költséget a vevő viseli, különösen az árunak a vételi szerződésben meghatározott rendeltetési helyre történő ismételt kiszállítását, valamint a jelen általános szerződési feltételek 2. pontjában meghatározott összegű tárolási díjat. Az árut a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában meghatározott címre történő kézbesítés pillanatában kézbesítettnek, átvettnek pedig a vevő vagy meghatalmazott képviselője általi fizikai átvétel pillanatában, vagy az áru átvételének megtagadásával tekintik, amelyet a szállító az áru átadás-átvételi jegyzőkönyvében jelez.
7. Javasoljuk, hogy a vevő a kézbesítéskor haladéktalanul vizsgálja meg a szállítmányt, azaz az árut, valamint annak csomagolását. Amennyiben a vevő mechanikai sérülést észlel az árun vagy az áru csomagolásán, javasoljuk, hogy értesítse erről a szállítót, és jelenlétében ellenőrizze az áru állapotát. Ha az áruban sérülést talál, javasoljuk, hogy az áru sérülésének mértékéről és jellegéről jegyzőkönyvet vegyenek fel, amelynek pontosságát lehetőség szerint a szállító megerősíti. Az így felvett és az eladónak kézbesített jegyzőkönyv megküldése később segíti az eladót a szállítmányban keletkezett károkért való felelősség felmérésében, valamint az áru hibájának eltávolításában, az áru árának kedvezményében, vagy az áru eltávolíthatatlan hibái esetén új áru szállításában a vevő számára.
8. Amennyiben az eladó az árut az Általános Szerződési Feltételek 5.2. pontjában meghatározott határidőn belül nem szállítja le, a vevő jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, és az eladó köteles a vételár már kifizetett részét a vevő által választott módon visszatéríteni a vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül.
9. A vevő minden szállítmányról e-mailben kap számlát. Amennyiben garanciajegyre van szükség, azt a csomagban megtalálja.
10. Az Eladó a következő fizetési feltételeket fogadja el:
a) készpénzes fizetés az áru átvételekor a vállalkozó telephelyén,
b) előre fizetés banki átutalással,
c) utánvétes fizetés az áru kézbesítésekor.
6. Vételár
1. A Vevő köteles az Eladónak megfizetni az áru vételárát, amelyet a vételi szerződésben és/vagy az Eladónak a vételi szerződés megkötésének időpontjában érvényes árlistája szerint állapítottak meg, beleértve az áru kiszállításának költségeit is (a továbbiakban: „vételár”), készpénzes fizetéssel az Eladó által kijelölt telephelyen, utánvéttel az áru kézbesítési helyén, utánvéttel postai szolgáltatásokat nyújtó cégen keresztül, vagy banki átutalással az Eladónak a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megadott számlájára, vagy bankkártyával.
2. A megrendelés ára kötelező érvényű és a vevő általi elküldést követően változatlan.
3. Amennyiben a vevő banki átutalással fizeti meg az eladónak a vételárat, a fizetés napjának az a nap tekintendő, amelyen a teljes vételár jóváírásra került az eladó számláján.
4. A vevő köteles az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor megfizetni az eladónak a megállapodott áru vételárát.
5. Amennyiben a vevő kifizeti az eladónak az áru vételárát, amelyről a vételi szerződésben megállapodtak, a vevő jogosult elállni a vételi szerződéstől és a vételár visszatérítését követelni, kizárólag a Szlovák Köztársaság alkalmazandó jogszabályaival összhangban.
6. Minden promóció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha egy adott termékre vonatkozóan másként van feltüntetve.
7. Minden kedvezmény korlátozott. Csak 1 kedvezmény vehető igénybe, több kedvezmény esetén mindig a magasabb kedvezmény érvényes.
7. A tulajdonjog megszerzése és az áruk károsodásának kockázatának átszállása
1. A vevő csak a teljes vételár megfizetésével szerzi meg az áru tulajdonjogát.
2. Az áruk károsodásának kockázata a vevőre száll át, amikor átveszi az árut az eladótól.
8. Panasztételi eljárás
1. A panaszkezelési eljárást szabályozó panaszkezelési eljárás itt található: Főoldal (stlpy.sk)
9. Személyes adatok és azok védelme
1. A személyes adatok védelmét az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: „Rendelet”), valamint a személyes adatok védelméről és egyes törvények módosításáról szóló 18/2018. évi törvény (a továbbiakban: „Törvény”) követelményeinek megfelelően biztosítjuk.
2. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos információk a weboldalon a Személyes adatok védelme részben, a Személyes adatok védelmére vonatkozó szabályzat című dokumentumban találhatók. A Vevő tudomásul veszi, hogy köteles a személyes adatait helyes és valós formában megadni az Eladónak, valamint köteles tájékoztatni az Eladót a személyes adataiban bekövetkezett változásokról.
10. Elállás az adásvételi szerződéstől
1. A vevőnek a 102/2014. évi törvény, a fogyasztóvédelemről a postai úton történő értékesítésben szóló törvény 7. §-ának 1. bekezdése értelmében joga van elállni a szerződéstől az áru átvételétől számított 14 naptári napon belül. E jog gyakorlása esetén a vevő köteles betartani az ÁSZF 10.2. pontjában foglalt feltételeket és eljárást.
2. Mivel elállás esetén a szerződés kezdettől fogva megszűnik, a szállító köteles a vevőnek, a vevő pedig a szállítónak visszaszolgáltatni vagy kicserélni a kölcsönösen elfogadott teljesítést. Ha a megrendelő a 10.1. pontban meghatározott határidőn belül úgy dönt, hogy eláll a szerződéstől, köteles betartani a következő feltételeket:
a) vegye fel velünk a kapcsolatot (lásd a kapcsolatfelvételi űrlapot) a szerződéstől való elállási kérelemmel, megadva a rendelési számát, kereszt- és vezetéknevét, a vásárlás dátumát, valamint a visszatérítéshez szükséges számlaszámát vagy címét.
b) amennyiben a vevő már átvette és elfogadta az árut, akkor azt a honlapon (stlpy.sk) a kapcsolatfelvételi részben feltüntetett címünkre küldi vissza a következő feltételek mellett:
- az árut bármilyen, az eladónak történő szállításra alkalmas védőcsomagolásba kell csomagolni
- az árut nem szabad használni
- az áru nem lehet sérült
- az áruknak hiánytalannak, címkével ellátottnak kell lenniük (beleértve a betegtájékoztatót, az ajándéktárgyakat stb.)
- a kitöltött űrlappal együtt küldje el az árut, amely a Kezdőlapon (stlpy.sk) az Árucsere/Áruvisszaküldés részben található.
3. A fogyasztó adásvételi szerződéstől való elállási jogának gyakorlására vonatkozó utasítások, valamint az elállási nyilatkozat itt találhatók.
4. A fogyasztó-vásárló köteles az árut hiánytalanul, teljes dokumentációval együtt, sértetlenül, tisztán, lehetőség szerint az eredeti csomagolással együtt, becsomagolva, valamint az átvételkori állapotában és értékében visszaküldeni. Abban az esetben, ha a visszaküldött áru hiányos vagy sérült, az eladó a visszaküldött árból a megfelelő összeggel csökkentheti a visszaküldött áru árát.
5. Amennyiben a fenti, az áru visszaküldésére vonatkozó feltételek mindegyike teljesül, a termékek árát haladéktalanul, de legkésőbb az áru fizikai átvételétől számított 14 napon belül átutaljuk a számlájára.
Az árut ajánlott levélben és biztosítottan kell visszaküldeni, mivel nem vállalunk felelősséget az útközbeni esetleges veszteségekért.
6. A fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben eláll a szerződéstől, viseli az áru eladóhoz történő visszaküldésének költségeit, távollévők között kötött szerződéstől való elállás esetén pedig az áru visszaküldésének költségeit is, amely természeténél fogva postai úton nem küldhető vissza.
7. A vásárló vállalkozó nem jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
11. Alternatív vitarendezés fogyasztói viták esetén
1. Áruértékesítéssel vagy szolgáltatásaink nyújtásával kapcsolatos fogyasztói jogvita esetén a Szlovák Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság - www.soi.sk ("SOI") illetékes a fogyasztói jogviták alternatív rendezésében, amellyel bármilyen fogyasztói jogvitával kapcsolatba léphet. A https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage weboldalon is benyújthat peren kívüli vitarendezési javaslatot, és tájékozódhat az interneten vásárolt árukkal kapcsolatos fogyasztói jogviták (beleértve a határokon átnyúló vitákat is) peren kívüli rendezéséről. Felmerülhetnek más, úgynevezett fogyasztói jogviták alternatív rendezésére felhatalmazott személyek/szervezetek is, amelyek esetében szintén lehetőség van peren kívüli vitarendezés kezdeményezésére.
2. Az alternatív fogyasztói vitarendezési eljárás olyan, hogy a fogyasztónak az SOI-hoz (vagy más meghatalmazott személyhez) intézett javaslatával kezdődik, amelynek tartalmaznia kell:
a) a vitában részt vevő felek (az Ön és a miénk) azonosító adatai,
b) a döntő tények teljes és érthető leírása (amely vitatott),
c) annak megjelölése, hogy mit kér a kérelmező (Ön) (pl. a vételár visszatérítése, árucsere stb.),
d) az a nap, amikor a jogosult először gyakorolta a jogvitában szereplő jogát az eladóval szemben (pl. az első panasz),
e) nyilatkozat arról, hogy az ügyben nem született bírósági döntés, nem született választottbírósági ítélet, a felek között nem jött létre megállapodás a fogyasztói jogvita alternatív rendezésének keretében, és nem indult bírósági eljárás, választottbírósági eljárás vagy a fogyasztói jogvita alternatív rendezése e törvény alapján,
f) a javaslattevő (az Ön) aláírása és dátuma.
3. A javaslathoz bizonyítékot kell csatolni arra vonatkozóan, hogy a javaslattevő nem tudta közvetlenül rendezni a vitát (például levelezésünk stb.), valamint egyéb, a megadott tényeket megerősítő dokumentumokat, amennyiben rendelkezésre állnak. A javaslathoz meghatalmazás is tartozik, ha a javaslattevőt meghatalmazás képviseli. A javaslatot írásban, szóban, jegyzőkönyvben vagy elektronikus úton, az ars@soi.sk e-mail címen lehet benyújtani.
4. A fogyasztó alternatív vitarendezési szervezethez fordulhat olyan viták esetén, amelyek értéke meghaladja a 20 eurót.
5. A jogosult (Ön) a vita tárgyát képező jogának első ízben történő gyakorlásától (pl. a szerződéstől való elállás/panasz) számított 1 éven belül nyújthat be igényt a Szállítói Hivatalhoz vagy más felhatalmazott szervhez.
6. Az alternatív vitarendezést a kezdeményezésétől számított 90 napon belül le kell folytatni. Különösen összetett viták esetén ez az időszak 30 nappal meghosszabbítható, akár ismételten is.
7. Az alternatív fogyasztói vitarendezés véget ér
a) a vitában álló felek közötti megállapodás megkötésével (önkéntes),
b) indokolt vélemény kiadásával,
c) a javaslat elhalasztásával (pl. a fogyasztó kijelenti, hogy úgy döntött, hogy megszünteti az alternatív vitarendezésben való részvételét),
d) halál vagy halottnak nyilvánítás természetes személy jogvitában részt vevő fél esetén,
e) jogutód nélküli megszűnés jogi személy jogvitában részt vevő fél esetén,
f) a felhatalmazott jogi személy listájáról való törlésével.
8. A fogyasztói jogviták alternatív rendezése ingyenes. A fogyasztói jogviták alternatív rendezésével kapcsolatos költségeket maguk a felek viselik.
9. A Közös Megbízó vagy egy felhatalmazott szervezet szabályokat állapít meg a fogyasztói jogviták alternatív rendezésére vonatkozóan, amelyek részletesebben szabályozzák az alternatív fogyasztói jogviták rendezésének eljárását, hogy az összhangban legyen a jogszabályokkal.
10. Amennyiben az alternatív fogyasztói vitarendezés nem vezet a fogyasztói jogvita rendezéséhez, természetesen mindig fordulhat bírósághoz. Természetesen nem kötelező az alternatív fogyasztói vitarendezés lehetőségét igénybe vennie (bár az mindig ajánlott), hanem közvetlenül az illetékes bírósághoz is fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében.
12. Záró rendelkezések
1. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy jelen Általános Szerződési Feltételeket módosítsa. Az Általános Szerződési Feltételek változásáról szóló írásbeli értesítési kötelezettség az Eladó e-kereskedelmi weboldalán történő közzététellel teljesíti.
2. Ha az adásvételi szerződést írásban kötik meg, a módosítást is írásban kell megtenni.
3. Kétség esetén a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a használati időszaknak az áru vevőnek történő átadásától a jelen általános szerződési feltételek 5.7. pontja szerint az áru eladónak történő átadásáig tartó időszakot kell tekinteni a jelen általános szerződési feltételek 11.4. pontja szerint.
4. A Felek megállapodnak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.
5. A jelen általános szerződési feltételek által nem szabályozott jogviszonyokra a Polgári Törvénykönyv, a módosított 284/2002. sz. törvénnyel módosított, az elektronikus kereskedelemről szóló 22/2004. sz. törvény, valamint a belső piac fogyasztóvédelmi állami ellenőrzéséről és egyes törvények módosításáról szóló 128/2002. sz. törvény, továbbá a postai értékesítés fogyasztóvédelméről szóló törvény vonatkozó rendelkezései vonatkoznak.
6. Jelen általános szerződési feltételek a vevőre nézve a vételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.
7. A megrendelés elküldésével a vevő megerősíti, hogy elolvasta ezeket az általános szerződési feltételeket, és teljes mértékben egyetért velük.
13. A felügyeleti hatóság a következő:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
Az Eperjesi Kerület SOI Felügyelősége
A béke védelmezői 6, 080 01 Eperjes 1
Felügyeleti Osztály
Műszaki Termékellenőrzési és Fogyasztóvédelmi Osztály
Telefonszám: 051/ 7721 597
Faxszám: 051/ 7721 596
E-mail: pr@soi.sk
A Domov weboldalán (stlpy.sk) leadott megrendeléssel kijelentem, hogy elfogadom a felhasználási feltételeket.